Kaip lavinti savo ar vaiko atmintį

Kaip lavinti savo ar vaiko atmintį

Pirmą kartą jaudinausi eidama į Mamų klubą… Jaudinausi dėl vyro, kuris vedė Atminties lavinimo seminarą, jaudinausi dėl mamų, jaudinausi, kad viskas pavyktų puikiai ir mamos liktų patenkintos. Tiesa ir tai, kad, pirmą kartą atėjus į mamų klubą, išvydau visas susėdusias ratu, laukiančias paskaitos, niekas nevėlavo, nebuvo sumaišties. Sėdėjo pasitempusios mamos. Atminties lavinimo paskaitai buvo puikiai pasiruošta ir beliko tik pradėti paskaitą.

Taigi trijų savaičių kursus reikėjo sutraukti į trumputes 2 valandas, kurių metu sužinojome keletą atminties lavinimo technikų. Pirmoji užduotis, kurią teko atlikti, tai pažangumo testas, kurio metu per dvi su puse minutės turėjome eilės tvarka įsiminti 20 daiktų. Nors niekam nepavyko įsiminti visų 20, tačiau nei viena neatsiliko nuo pasaulio vidurkio.

Toliau sekė šiek tiek teorijos. Užsirašėme pagrindines atminties lavinimo taisykles:

Atmintis= Logika + Vaizduotė

Atmintis= Atsipalaidavimas + Koncentracija

Pasitikėjimas

Emocijos

Multisensorika

Neurobika

Taisykles pritaikėm per vaizduotę kurdami asociacijas ir įsimindami žodžių poras. Nei viena nesuklydo ir pavyko įsiminti visas poras. Aptarėme kokias nerealias fantazijas kūrėme įsimindamos žodžių poras. Pirmasis pavyzdys su kilimu ir nagais įsiminė ilgam, kai pavyko sukurti fantaziją apie kilimą iš nagų, kuriuo mintyse pavaikščiojom ir pajautėm kojomis duriančius nagučius, pauostėme kilimo kvapą ir išgirdom, kaip jis traška. Taigi įsimenant svarbu pajungti visus pojūčius (uoslę, regą, lytėjimą, skonį ir klausą). Kuo istorija nerealesnė, tuo lengviau įsiminti.

Atsipalaidavimui ir koncentracijai atlikome mandarino techniką. Užsimerkus jautėme mandariną tai vienoje, tai kitoje rankoje, kol galiausiai jis atsidūrė ant galvos. Kitas metodas koncentracijai gerinti – sekti sekundinę laikrodžio rodyklę be jokių pašalinių minčių. Kuo ilgiau sugebi be pašalinių minčių sutelkti dėmesį tik į laikrodžio rodyklę, tuo geresnė koncentracija.

Jei pageidaujate įsiminti įvairiausius kodus, telefonų numerius ir kitą skaitinę informaciją, rekomenduojama kiekvieną skaičių (nuo 0 iki 9) įsivaizduoti kaip kažkokį daiktą, pvz., 2 panašus į gulbę, 6 – į dramblį, ir t.t. O kai jau turime skaičių pavertimo į gyvūną, daiktą ar simbolį sistemą, jau galime, pasitelkiant vaizduotę, sukurti fantastinę, nerealią istoriją su šiais personažais, ir telefono ar banko kortelės PIN kodas jau niekada neišgaruos iš galvos.

Seminaro pabaigoje išbandėme dar vieną atminties lavinimo metodą – kelionių. Reikėjo susirašyti dešimties stotelių dažniausiai pasikartojantį mūsų gyvenime maršrutą. Pvz., ryte atsikėlus mano maršrutas prasideda taip: lova, vonia, virtuvė ir t.t. Kitiems tai gali būti maršrutas einant pasiimti vaiko iš darželio ir pan. Kai susirašėme stotelių objektus, ties kiekvienu objektu reikėjo su lektoriaus vardijamais daiktais (jų buvo 20!) vaizduotėje sukurti kokią nors trumputę fantastinę istoriją. O sukūrus istoriją, tuos daiktus atsiminti buvo žymiai paprasčiau. Taigi pagal pažangumo testą mūsų rezultatai pagerėjo ženkliai.

Laikas prabėgo nepastebimai ir seminaras turėjo pasibaigti. Tikiu, kad daugelis mamyčių parsinešė ką nors naudingo, ką galės pritaikyti savo kasdienybėje ar padėdamos mokytis savo vaikams.

Indrė